norrflyherrgard.blogg.se

Renovering

Vår vision

Publicerad 2012-08-02 20:36:53 i Allmänt,

Vad roligt att så många glädjs åt vårt beslut. Det värmer!
Vi har haft och fått många bra ideér om vad man kan göra med denna fina byggnad men vi har nu en vision som vi tror på. Om vi lyckas återstår att se eftersom det är många saker som måste falla på plats.
 
Vi tänker i första skedet givetvis byta fönster, dörrar och renovera fasaden.
Fas två är att inreda tre lägenheter på översta våningen. En tänker vi bo i själv och två för uthyrning.
Nästa fas blir mellanvåningen där vi vill ha en restaurang och några rum för uthyrning. Som ett pensionat.
Tredje delen är källaren där det blir ytterligare rum samt spa med gym.
 
Detta är ett långsiktigt projekt och vi är väl medvetna om att det kommer att innebära både blod, svett och tårar men också MYCKET skratt och glädje.

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-08-03 08:09:56

Åh, vad spännande, nästan så jag blir sugen på å flytta hem till Kilafors igen ;-)Får jag komma förbi o kolla på huset nån gång, alltid varit så nyfiken på hur det ser ut där.

Svar: Ja kom och hälsa på Nina. Hör av dig innan bara så kommer jag och visar dig.
Madelene Andersson

Postat av: Karin P

Publicerad 2012-08-03 14:57:59

Lycka till och hoppas att allt går bra med renoveringen!

Svar: Tack!
Madelene Andersson

Postat av: Helena

Publicerad 2012-08-06 22:39:17

Åhhh, vad skoj! =)

Som född och uppvuxen i byn är det med sorg i hjärtat, vi de senaste åren, sett detta fantastiska hus raserats sönder mer och mer. Jag blev otroligt glad när jag hörde att det äntligen är nåt nytt på gång där nu.

Det låter som om ni har fantastiska planer och jag önskar er all lycka till!

Hälsningar från
Helena

Svar: Ja det väldigt tråkigt att det har förstörts så otroligt mycket. Vi hoppas nu få det riktigt fint!!
Tack för all lyckoönskan!
Madelene Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela